SALUT

SABOR

PROXIMITAT

SOSTENIBILITAT

DIVERSITAT ALIMENTARIA

CONSUM CONSCIENT I RESPONSABLE

PERSONES

ELS NOSTRES

RESULTATS

DEL 2017

Donant compliment als

nostres compromisos

SALUT

Per a nosaltres la salut és un eix bàsic i clau.

Els aliments ecològics són més saludables, ja que no han estat tractats –ni en el seu procés de cultiu, ni de producció ni d’elaboració– amb productes químics de síntesi, com ara pesticides, herbicides, hormones, conservants artificials o estabilitzadors, potenciadors de sabor, etc. Són de més fàcil assimilació per part del nostre organisme i més rics en vitamines i minerals, entre altres propietats.

ODS3_Icon
2

OBJECTIUS

3

INDICADORS

Objectius

1. Apropar la millor alimentació i més saludable per a la millora de vida de les persones

A Veritas entenem l’alimentació com a inversió en salut. Treballem de forma constant per a millorar la formulació dels nostres productes, tant propis com de proveïdors, de manera que aquests siguin sempre l’opció més saludable.

2. Trobar evidència científica que confirmi que l’alimentació ecològica és més saludable i fer-ne difusió

Desenvolupem, col·laborem en l’elaboració i revisem estudis científics que evidencien l’alimentació ecològica com l’opció més saludable.

Indicadors

100% de l’assortiment disposa de certificació ecològica
0%
MILLORES EN ELS PRODUCTES, TANT PROPIS COM DE PROVEÏDORS, EN BENEFICI DE LA SALUT

Hem millorat la recepta de 23 referències del nostre obrador

Hem substituït l’oli de palma en més de 100 referències

Hem identificat i comunicat al packaging que 150 productes no contenen traces de gluten i, per tant, son aptes per a celíacs

Projectes destacats

Millorem les formulacions per fer-les més saludables. Aquest 2017 hem millorat les receptes de 23 productes de l’obrador: 19 han substituït la margarina de la pasta de full per mantega, i 4 han substituït l’oli de palma per oli de gira-sol de la crema de cacau.

Indicadors

ESTUDIS CIENTÍFICS REVISATS QUE MOSTREN ELS MÚLTIPLES BENEFICIS DELS ALIMENTS ECOLÒGICS EN COMPARACIÓ AMB L’ALIMENTACIÓ NO-ECOLÒGICA

estudis analitzats per Carlos de Prada, periodista

especialitzat en ecologia que ha rebut, entre altres, el Premi Global 500 de l’ONU (2000) i el Premi Nacional de Medi Ambient (1997) per la seva tasca en el periodisme d’investigació ambiental

estudis desenvolupats o revisats per la Dra. María Dolores Raigón, professora

del Departament de Química de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural de la Universitat de València, publicats periòdicament a la revista Veritas

col·laboració en la recerca científica

sobre la relació entre alimentació ecològica i salut liderada per la professora Rosa María Lamuela-Raventós, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació INSA-UB (Barcelona) i l’Instituto de Salud Carlos III (Madrid), presentada en dues publicacions diferents

INFORMACIÓ DESTACADA

Principals evidències dels beneficis de l’alimentació ecològica

Els 31 estudis analitzats recullen un ampli ventall de proves dels efectes positius en la salut que tenen els aliments ecològics. Entre ells, destaca especialment la disminució del risc sanitari (associat al desenvolupament d’infeccions, malalties del sistema cardiovascular, o càncer) – especialment en el cas de nens i dones embarassades – producte de la menor exposició de les persones a pesticides i antibiòtics, la major obtenció de nutrients i àcids grassos poliinsaturats, o l’increment d’antioxidants a l’organisme, entre d’altres. 

SABOR

Una de les característiques organolèptiques afavorida per la mateixa naturalesa dels productes ecològics és el sabor.

L’absència de qualsevol element químic de síntesi que l’alteri i la producció artesanal permeten la recuperació del gust original dels aliments, a més de la seva aroma i color, mantenint intactes les propietats nutricionals i permetent oferir productes que ens aporten un gran plaer en el moment del consum.

ODS2+12
1

OBJECTIU

3

INDICADORS

Objectius

1. Garantir que els aliments que es comercialitzen a les nostres botigues mantenen el gust original

A Veritas sabem que el gust dels productes ecològics és l’original, garantint-ne la seva essència des del camp fins a la taula.

Indicadors

Obrador de pa

Elaborat de forma artesana, senzilla i transparent, el nostre pa és garantia de salut i sabor. Només conté 4 ingredients – farina ecològica, aigua, sal i massa mare -, que acompanyem amb una bona dosi de treball manual, cura i passió. La massa mare ens permet prescindir pràcticament del llevat, i dóna al pa una durada superior en el temps gràcies a la protecció contra contaminacions microbianes. La nostra oferta de pans i brioixos ecològics incorpora sabors, textures i aromes per a tots els paladars.

additius químics0%
DE LLEVAT DEL NOSTRE PA VS PA TRADICIONAL

Gamma de làctics Veritas

Tots els làctics de marca pròpia s’elaboren amb llet fresca de Girona, ja sigui de vaca o de cabra. Això li dóna una textura i un sabor únics.

LLET FRESCA ECOLÒGICA DELS NOSTRES LÀCTICS0%

Vedella

Les nostres hamburgueses són fetes amb carn de vedella de cultiu 100% ecològic i mitjançant la trituració immediata del tall, contenen una quantitat de greix molt baixa i amb menor presència d’àcids grassos saturats, i no hi afegim ni additius ni colorants per a que la carn mantingui el seu gust original.

DE PROTEÏNES QUE L'HAMBURGUESA NO-ECOLÒGICA (PER CADA 100GR.)

additius químics0%
INFORMACIÓ DESTACADA

Procés de maduració de la nostra fruita i verdura

En línia amb nostre compromís amb el manteniment del gust original dels aliments, a Veritas no apliquem adobs químics a la fruita i la verdura, fent que segueixin el seu procés de maduració natural, el que els permet absorbir adequadament els nutrients de la terra, i garantint-ne el seu sabor característic. Per contra, l’agricultura no-ecològica fa ús dels adobs químics per a maximitzar-ne la producció i la mida del producte obtingut, fet que trenca els equilibris i ritmes naturals de la seva maduració i, en conseqüència, penalitza el seu gust resultant, sovint fins fer-lo insípid. 

PROXIMITAT

Promovem una agricultura ecològica responsable i socialment justa. Afavorim una relació que va més enllà del pur intercanvi comercial.

Treballem junts: planifiquem amb l’agricultor les varietats a plantar i les quantitats. D’aquesta manera, assegurem el consum i la viabilitat del negoci, assumint compromisos a llarg termini que garanteixen al productor la rendibilitat de la seva inversió. És a dir, potenciem un creixement del mercat de productes ecològics que beneficia a tots els agents implicats.

Aquesta mateixa planificació afavoreix la no-generació d’excedents en origen, i minimitza la generació d’excedents en el punt de venda i la pèrdua de valor de producció.

Tots els proveïdors segueixen al detall la nostra filosofia de treball i compleixen amb una de les nostres grans premisses: la proximitat. Perquè les empreses locals ofereixen garanties en el subministrament, alhora que utilitzen matèries primeres de la nostra terra.

Afavorim la recuperació de la riquesa de les varietats autòctones que millor s’adapten a les condicions de la terra i el clima en el qual es conreen.

ODS8+12 copia
1

OBJECTIU

4

INDICADORS

Objectius

1. Reduir la distància entre proveïdors i botigues, incloses les de fora de Catalunya

Entenem la proximitat com una oportunitat per compartir els nostres valors amb els proveïdors – amb qui mantenim relacions de llarga durada -, i també com un valor afegit dels nostres productes: tenen una menor petjada de CO2, promouen l’economia local, preserven la vida al camp, i ajuden a defensar la riquesa natural del nostre entorn més proper. 

Indicadors

proveïdors

proveïdors nacionals

proveïdors internacionals

0%
DELS PROVEÏDORS SÓN DE PROXIMITAT

(menys de 322km respecte el punt d’ús final del producte)

12 províncies en les quals les nostres botigues tenen presència
0%
de la despesa d’aprovisionament es destina a proveïdors nacionals

SOSTENIBILITAT

Treballem per mantenir i millorar la disponibilitat dels recursos socials, ambientals i econòmics del demà.

Els nostres productes segueixen processos de producció d’acord amb les directrius i normatives de l’agricultura i la ramaderia ecològiques i, per tant, són més respectuosos amb el medi ambient. Aquests processos no generen residus tòxics que puguin danyar la terra i els aqüífers, alhora que prohibeixen l’ús d’organismes modificats genèticament. En conseqüència, es preserva la biodiversitat i es facilita la conservació de les espècies autòctones, amb el benefici que això suposa per a la salut humana.

ODS2+12+13
4

OBJECTIUS

12

INDICADORS

Objectius

1. Aconseguir una petjada de carboni (CO2) positiva

Davant el fenomen evident del canvi climàtic, a Veritas ens ocupem dels nivells de gasos d’efecte hivernacle (GEH) que genera la nostra activitat. Per això, ens hem posat el repte d’aconseguir un balanç d’emissions de GEH positiu.

Indicadors

ús d’energia renovable0%
D’EMISSIONS DE CO2 RESPECTE EL 2016

(tot i tenir un 12% més de treballadors i un 13% més de m2 de superfície de botigues)

d’emissions de CO2 respecte el 2015, que és l’any base

(tot i haver crescut un 22% en superfície comercial)

reducció d’emissions de CO2/treballador

Projectes destacats
  • Optimització dels sistemes de refrigeració. Dins la nostra estratègia global de reducció de la petjada de carboni s’emmarca el compromís amb la millora de l’eficiència energètica a les nostres botigues. El 2017 hem apostat per innovar en les aplicacions frigorífiques per tal de reduir-ne el seu impacte ambiental. De la mà de les empreses instal·ladores Thermiafred i Climalife, hem dissenyat un pla d’acció per a substituir el gas refrigerant per un de menor potencial d’escalfament atmosfèric (PEA), concretament el R-450A, reduint el seu efecte més del 50%. Per ara, ja són 4 els supermercats que funcionen amb aquest nou gas, i està previst implantar-lo en la resta de botigues al llarg del 2018. Tot i que el canvi suposa una inversió inicial, l’estalvi energètic és gairebé immediat, causant un retorn de la inversió també immediat. Cal destacar alhora que el canvi de refrigerant no afecta a la cadena de fred dels aliments i, per tant, la seva qualitat no se’n ressent. La gestió posterior del gas rebutjat es fa seguint l’itinerari legal, ja sigui via destrucció o reutilització.
  • Estudi de la petjada de CO2 de 3 productes. Calcular i saber quin és l’impacte en emissions de CO2 de 3 dels nostres productes més representatius, com són la barra artesana, el tomàquet raf i la crema de pastanaga de La Cuina, ens ha permès fer comparacions amb altres productes del mercat similars i determinar processos de millora d’aquest impacte durant els respectius cicles de vida. Els resultats han estat els següents:
    • Barra de pa artesana: comparada amb 22 tipus de pa europeus diferents, la nostra barra el 2016 emetia 0,445kg de CO2 per kg, convertint-se en un dels pans més sostenibles d’Europa.
    • Tomàquet raf: produït per l’Horta de Carme, al Baix Ebre, emetia el 2015-2016 0,21kg de CO2 per kg. És a dir, entre 0,08 i 0,24kg de CO2eq/kg menys que tots els altres tomàquets amb els que es va comparar (més de 60 varietats a nivell nacional i internacional), convertint-se en el tomàquet que emet menys emissions de CO2 de tots.
    • Crema de pastanaga de La Cuina: a falta de dades bibliogràfiques, la comparativa es va fer només amb una altra referència. La comparativa, tant de pes com calòrica, va sortir favorable al producte de Veritas. 
  • Serveis a domicili sense emissions en 3 botigues. En ciutats com Barcelona i Madrid fem el repartiment de les entregues a domicili del barri en bicicleta. En total, aquest 2017 hem fet 871 entregues.
INFORMACIÓ DESTACADA

Càlcul de les emissions de CO2 des de 2015. Per a nosaltres, l’alimentació ecològica és un mitjà per a seguir desenvolupant un món de progrés on les persones guanyin salut. Les emissions de CO2 que genera bona part de l’activitat humana no contribueixen a la construcció d’aquest món de progrés. Per això, a Veritas vam voler saber quin era el pes de la nostra responsabilitat al respecte. La frase “el que es pot mesurar es pot millorar”, atribuïda a Peter Drucker, pare del model d’administració corporativa del segle XX, il·lustra molt bé el motiu pel qual vam decidir iniciar aquest projecte. L’estudi el va dur a terme Eco Intelligent Growth (EIG), i aquesta ha estat l’evolució de les nostres emissions de GEH els darrers anys (tones de CO2 equivalent):

Abast 1: entre el 2015 i 2016, les nostres emissions de GEH directes van incrementar a causa de l’augment d’equips de climatització instal·lats. El 2017 hem seguit obrint botigues noves i, per tant, hem continuat instal·lant sistemes de refrigeració. El fet de trobar una alternativa als gasos refrigerants d’aquests sistemes és el que ha fet que la quantitat de tones de CO2 emeses disminuís en aquest últim any. Durant el 2018 seguirem canviant els gasos de les nostres neveres per tal de continuar amb la reducció.

Abast 2: el canvi a l’energia verda que vam fer el 2016 ha tingut una conseqüència evident: si el 2015 les nostres emissions de GEH de consum elèctric representaven un 58% de les emissions de GEH totals, el 2017 aquest percentatge s’ha reduït a 0.

Abast 3: cada vegada tenim més botigues en més zones del territori, i això s’ha reflectit en un augment de les emissions de GEH associades al transport. Per pal·liar aquest fet, ens esforcem per treballar amb proveïdors pròxims a cadascuna de les nostres botigues.

2. Reduir els plàstics afegits de les nostres botigues i innovar en el nostre packaging

L’impacte del plàstic sobre el medi ambient pot ser molt gran si no es gestiona de forma responsable. Tot i que és un material reciclable, creiem que la millor manera d’evitar que acabi fora del circuit és, directament, no utilitzar-lo quan no és estrictament necessari. La presència del plàstic en el sector alimentari és notòria, raó per la qual a Veritas vam decidir el 2010 ser pioners amb l’eliminació per complet les bosses de compra de plàstic de les nostres botigues i, posteriorment, les de fruita/verdura. 

DE BOSSES DE PLÀSTIC ESTALVIADES

Ús de bosses de compra i de fruita/verdura compostables0%
Projectes destacats
  • Estudi dels plàstics afegits en el packaging dels productes propis, per a elaborar un futur “Manual de Compra Verda”. De la mà d’Eco Intelligent Growth (EIG), aquest 2017 hem fet un estudi, dins el marc de l’economia circular, de tots els materials de packaging adquirits pel nostre departament de compres. El resultat d’aquest estudi està donant forma a un manual, el “Manual de Compra Verda”. Per a elaborar-lo, hem demanat informació tècnica als nostres proveïdors sobre les diferents composicions d’aquests materials. Així, estem caracteritzant tots els components del nostre packaging per tal d’identificar-ne millores i alternatives específiques per a cada producte. A les guies de compra dels envasos amb components plàstics, per exemple, hi estem definit mesures com: prioritzar la substitució de plàstic per bioplàstic compostable d’origen vegetal; eliminar elements de packaging innecessaris com els filaments de subjecció; o dissenyar productes monomaterials per a facilitar-ne el reciclatge o evitar processos que penalitzin la reciclabilitat, com per exemple, la impressió directa en envàs plàstic. La implementació del manual està prevista el 2018.
  • Hem posat al mercat les primeres càpsules de cafè compostables. Entre 1 i 3 mesos és el que triguen en desaparèixer les nostres càpsules de cafè compostables. Certificades amb el segell OK Compost, el seu procés de descomposició és 500 anys més curt que el de les càpsules de plàstic, i entre 150-200 anys menys que el de les càpsules d’alumini. I no només les càpsules són compostables: la caixa, la tapa i l’adhesiu també es degraden completament. Tant unes com altres han de dipositar-se sempre al contenidor orgànic.
INFORMACIÓ DESTACADA

El nostre personal de botiga vesteix uniformes elaborats amb materials sostenibles. La nova vestimenta de treball ha estat possible gràcies a l’aliança feta amb les marques de moda Mud Jeans i Thinking Mu que, a més de modernitzar la nostra imatge, compta amb tots aquests avantatges per al medi ambient:

1. Nous davantals fets amb…
  • 65% de cotó reciclat, fabricat amb energia renovable i menys intensiu en l’ús d’aigua
  • 35% de cotó orgànic
  • Cada nou davantal ha suposat un estalvi de 1.600 litres d’aigua
  • Sense tints
2. Nous polos fets amb…
  • 100% de cotó orgànic
  • Per la compra de més de 1.000 polos nous hem estalviat més de 2.500.000 litres d’aigua

3. Aconseguir un malbaratament alimentari zero

L’Organització de les Nacions Unides per l’Alimentació i l’Agricultura (FAO, per les seves sigles en anglès) calcula que fins a un terç dels aliments a escala mundial es malbaraten o es fan malbé abans de ser consumits per les persones. Per ajudar a trobar solucions a aquest problema, a Veritas ens hem proposat gestionar les nostres minves de forma responsable per evitar que cap aliment sigui desaprofitat. 

Logo Cuina
14 nous productes elaborats amb minves per La Cuina Veritas

4.163.951kg

DE MINVES CANALITZADES A TRAVÉS D’ENTITATS SOCIALS

124.964kg

d’excedents i minves de fruita i verdura recuperades per La Cuina Veritas 
0%
botigues que tenen assignada una entitat que recull les minves i les distribueix entre col·lectius vulnerables
Projectes destacats
  • Cuinem contra el malbaratament alimentari. La Cuina Veritas és la nostra aposta per reduir el malbaratament alimentari: una oportunitat de reaprofitament de recursos detectada el 2013 que segueix els principis de l’economia circular. De forma artesana, convertim els aliments que sabem que no es vendran en nous productes frescos, seguint receptes aportades per la Fundació Alícia. En aquest procés de transformació hi col·laboren diverses persones amb discapacitat física, de manera que el valor d’aquest projecte no només és ambiental i econòmic, sinó també social. Un encert en el triple compte de resultats.
  • Minves solidàries. Veritas col·labora amb la Fundació Pont Alimentari, que connecta empreses de la restauració, el càtering i la distribució d’aliments al detall que tenen excedents alimentaris amb entitats socials que donen suport a col·lectius vulnerables. En el cas de Veritas, aquestes entitats receptores estan localitzades a prop dels nostres punts de venda. 38 de les nostres 43 botigues de Catalunya canalitzen les minves a través d’aquesta entitat, que l’any 2017 ha augmentat un 3.000% les donacions gràcies als treballadors i treballadores de Veritas, que fan una gran feina de selecció dels aliments. Per altra banda, cada primer dijous de cada mes, la ONG Barcelona Actua, que ajuda a persones en risc d’exclusió de la ciutat, cuina 60 sopars amb donacions de les nostres botigues en un espai que cedim expressament per a aquesta activitat.

4. Auto-gestionar el 100% dels nostres residus el 2019

Ens hem compromès a auto-gestionar el 100% de tots els residus que generem el 2019. A través de la logística inversa, processarem les diferents fraccions de residus que generem des de la nostra planta de Lliçà d’Amunt.

INSTAL·LACIONS PRÒPIES QUE COMPTEN AMB UN PROGRAMA DE RECICLATGE QUE REGULARMENT COL·LECTA TOTS ELS RESIDUS GENERATS DE FORMA HABITUAL
0%
botigues de Catalunya gestionen actualment els residus de cartró a través de la logística inversa a la nostra planta de Lliçà d’Amunt

(aquest 2017 han estat un total de 30 tones)

Projectes destacats
  • Proves de tractament de residu orgànic a la nostra planta de Lliçà d’Amunt. De la mà del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental, hem fet un test inicial per compostar el residu orgànic procedent de les instal·lacions de La Cuina. El compost obtingut, de gran qualitat, seria posteriorment utilitzat pels nostres agricultors, en el que significaria un tancament del cercle productiu. Gràcies a les conclusions d’aquest estudi, hem descobert que si triturem prèviament el residu orgànic, podrem reduir el rebuig d’aquesta fracció en >9%. També hem sabut que la nostra producció de biogàs per tona de residu orgànic és molt similar a la del residu orgànic municipal, amb una qualitat de metà subtilment superior, i amb un contingut de metalls (coure i plom) més reduït. Sens dubte aquestes dades en ajuden a determinar el potencial d’oferir un recurs valuós als nostres productors: un compost de classe A apte per a l’agricultura ecològica.
  • Reaprofitament amb propòsit social. Per celebrar el Nadal 2017, Veritas va col·laborar amb l’Associació Nou Xamfrà: 600 caixes de fusta van ser reaprofitades per persones amb discapacitat intel·lectual. Les caixes es van utilitzar per a fer decoracions d’aliments nadalenques i caixes de torrons de sèrie limitada. En col·laboració amb la mateixa associació, vam organitzar la campanya Som Reis Mags: 350 davantals antics van ser reaprofitats per persones en situació vulnerable que treballen al taller de confecció de l’associació. El resultat van ser 55 sacs per a fer donacions de productes alimentaris, que vam entregar a les entitats socials que cada botiga Veritas va escollir.

DIVERSITAT ALIMENTÀRIA

Destinem permanentment recursos al desenvolupament de nous productes amb certificació de producció ecològica

que no estan disponibles en el mercat en un procés d’innovació continu, així com a l’optimització de la composició d’alguns productes per a oferir als nostres clients la millor qualitat i les millors propietats alimentàries i nutricionals. Els donem opcions oferint-los una àmplia diversitat de referències ecològiques dins d’una mateixa categoria de producte.

ODS2+3a
1

OBJECTIU

4

INDICADORS

Objectius

1. Incrementar la varietat d'aliments per poder atendre a les persones interessades en una alimentació saludable, variada, o amb necessitats específiques

Ens esforcem per garantir un assortiment que doni un ampli ventall d’opcions als nostres clients, incloent aquells que segueixen dietes específiques. Creiem que la diversitat alimentària està en el producte, i no en les marques: la garantia de qualitat la dóna la certificació ecològica.

Indicadors

Referències de productes

(respecte el 2016)

REFERÈNCIES CERTIFICADES SENSE GLUTEN

(respecte el 2016)

EXEMPLES DE VARIETATS D’UN MATEIX PRODUCTE:
cereals d’esmorzar

begudes vegetals

farines

tomàquets

brioixos

pans

4 noves referències de pa
  • pa persa 500g
  • barra 1kg persa
  • rodó de blat de moro 1kg
  • rodó de blat de fajol 1kg
referències per a col·lectius especials
Projectes destacats
  • Desenvolupament de la gama sense gluten de la marca Veritas. El treball en origen que hem fet el 2017 amb els proveïdors per incrementar l’oferta de productes sense traces de gluten ha resultat en més de 500 referències aptes per a celíacs. Una millora notable respecte les 250 referències certificades a finals de 2016. Disposar de farines de cereal alternatives com el teff, que no conté gluten, ens ha permès fer més productes accessibles per persones amb dietes especials. 
  • Quinzenes Macrobiòtica i Vegana. Els objectius d’aquestes dues campanyes han estat apropar als consumidors les filosofies darrere les dietes macrobiòtica i vegana, i situar Veritas com a referent per la compra d’aliments específics de cada tradició. Gràcies a activitats com l’elaboració d’un e-book per col·lectiu, tallers a Terra Veritas, el sorteig de productes, descomptes al punt de venda o accions de comunicació en diferents canals, hem aconseguit gairebé 10.000 nous contactes: 5.194 durant la Quinzena Macrobiòtica i 4.578 durant la Quinzena Vegana.

Consum conscient i responsable

Afavorim un consum que sigui el resultat d’un procés de reflexió objectiu.

 Mitjançant la pedagogia i la divulgació d’informació que ens permeti un coneixement més específic de la realitat del món de l’alimentació, volem ajudar a les persones a valorar un producte pel seu origen, pel seu procés de producció, pels seus valors nutricionals, alhora que volem el seu compromís en el desenvolupament d’un procés de compra i consum responsables, evitant el malbaratament d’aliments, apostant pel producte de proximitat i lliure de productes químics de síntesi, que permeti la sostenibilitat del nostre entorn. Apostem per un producte transparent i de confiança, com les relacions que establim amb els nostres proveïdors.

ODS12
2

OBJECTIUS

12

INDICADORS

Objectius

1. Generar relacions transparents, responsables i de confiança amb els nostres proveïdors per a ajustar l’aprovisionament a les necessitats reals de compra

Construïm relacions properes amb els proveïdors. Aquest vincle tan estret és el que facilita la transparència i la traçabilitat en la nostra cadena de subministrament. Sabem que ells s’esforcen dia a dia per oferir un producte ecològic de gran qualitat, i per això planifiquem i coordinem els projectes conjuntament, garantint-los un consum a llarg termini.

2. Difondre els beneficis del consum conscient i els hàbits saludables

Utilitzem diferents eines per fer pedagogia tècnica amb l’objectiu de promoure la compra responsable, el significat del “producte ecològic” i els beneficis per la salut que hi van associats.

Indicadors

Proveïdors adherits al programa “Companys de Viatge” de millora de l’aprovisionament responsable i la traçabilitat 
0%
Articles de comerç just

Projectes destacats

Companys de Viatge. Aquest projecte d’avaluació de proveïdors exemplifica el nostre esperit de millora contínua de les relacions amb ells establertes. Primer, compartim amb els nostres proveïdors els criteris de valoració que contempla el programa: medi ambient, qualitat, servei, producte, relació comercial, criteris socials i prestació general. Cada criteri té un pes diferent en la valoració global. Els resultats de la valoració són compartits amb cadascun dels proveïdors i junts tracem un pla de millora d’aquestes relacions. Es tracta de viatjar plegats.

Indicadors

Programa diari de divulgació a TV (ETB2)

impressions de la revista

participants a Terra Veritas

esdeveniments organitzats a Terra Veritas

usuaris de l’app

(des de setembre fins desembre de 2017)

CONTACTES DE LA NEWSLETTER

visites a la botiga online

referències marca Veritas que el 2016

Visites a la web +55%

Projectes destacats
  • Espai Terra Veritas. Terra Veritas neix com a resposta a la demanda dels nostres clients d’anar un pas més enllà en la millora del seu benestar físic i emocional. Des d’aquest espai oferim activitats per a tothom: cursos de cuina, tallers, receptes, degustacions, sopars, classes de ioga, xerrades, presentacions de llibres i conferències. Aquest és un lloc de trobada on experts en diversos àmbits de la salut i la nutrició comparteixen el seu coneixement amb tots aquells que volen treure el màxim partit dels ingredients ecològics i assolir un estil de vida més harmònic.
  • Marca Veritas, sinònim de confiança i seguretat. Amb la nostra marca pròpia fem més accessibles els productes ecològics i de qualitat. Una decisió de compra és un vot per a un model de consum determinat i, per això, posant a la venda els nostres propis productes responsables i visibilitzant els nostres valors, volem facilitar a les persones prendre la decisió de donar el seu vot a un model de societat més sostenible. 
  • App i botiga online. L’app és una guia per conèixer els productes que es venen a les nostres botigues. És una eina per a ajudar a menjar i viure millor a les persones facilitant-les-hi l’accés a alternatives d’alimentació saludables. A més d’informació nutricional, l’aplicació enllaça cada producte amb el nostre e-commerce, simplificant el procés de compra a qui no disposa, per ara, d’una botiga física de Veritas a la vora. Per a més comoditat, el repartiment a domicili es fa a tota la península. A més de la conveniència, una altra de les avantatges de l’app és el programa de fidelització: un agraïment a qui ens fa confiança en forma de descomptes.
  • Revista i newsletter online. La revista Veritas és un dels nostres clàssics. Disponible tant en versió online com en format paper, inclou articles, entrevistes i estudis científics sobre nutrició i estil de vida, alhora que una gran varietat de receptes saludables.  I tots els seus continguts són desenvolupats en col·laboració amb una sòlida xarxa de professionals especialistes de primer nivell. En afegit, i com a complement de les nostres eines de comunicació, desenvolupem la nostra pròpia newsletter, a través de la qual els subscriptors reben al correu electrònic i periòdicament informació de qualitat sobre nutrició i estil de vida, a més de promocions, novetats i convocatòries a tallers de cuina i benestar per a estar sempre al dia.
  • HORECA, escoles i col·lectivitats. Per tal de donar solidesa a la nostra tasca de foment d’hàbits saludables i, alhora, assolir l’objectiu d’apropar la millor alimentació a les persones, també servim de forma personalitzada a col·lectius com escoles, administracions i restaurants. No limitem el servei d’oferta de producte ecològic, per tant, al client de botiga. Durant el 2017 hem servit un 44,6% d’organitzacions més que l’any anterior.
  • Verd Vending. Fem possible els snacks saludables i convenients en empreses, universitats i centres de salut. En 5 anys ja hem posat 1.000 màquines en funcionament.
INFORMACIÓ DESTACADA

Informació nutricional dels productes en el punt de venda

Volem que les persones prenguin decisions de compra informades. Per nosaltres, la cartelleria de les nostres botigues és una eina de comunicació central per a informar als nostres clients de les propietats nutricionals dels productes ecològics.

PERSONES

Les persones són les que fan l’empresa.

A Veritas comptem amb un equip implicat en el foment d’un estil de vida saludable, amb formació i/o inquietud pel món de l’alimentació ecològica i que, amb la seva atenció, tracte i professionalitat a la botiga fan que l’experiència de compra sigui altament valorada pels nostres clients.

ODS8_Icon
1

OBJECTIU

8

INDICADORS

Objectius

1. Oferir oportunitats de desenvolupament personal i professional al nostre equip

Capacitar a les persones millorant-ne les seves competències és per nosaltres una eina de canvi i millora personal contiu/ínua. Així és com fem evolucionar la nostra empresa.

Indicadors

Treballadors

(a 31 de desembre de 2017)

34% homes
66% dones
  • Homes

  • Dones

IDF_DEF
ÍNDEX DE LA FELICITAT

Hores de voluntariat retribuïdes

llocs de treball de nova creació

Persones en plantilla amb discapacitat i/o risc d’exclusió

Alumnes amb dificultats d’ocupabilitat en pràctiques incorporats en plantilla

contractes indefinits0%
hores de formació

programes per fomentar la inserció de persones amb dificultats d’ocupabilitat

treballadors que han rebut formació

60 persones en nivell A (bàsic)

58 persones en nivell B (avançat)

Projectes destacats
  • Les nostres persones sempre estan al centre. A Veritas ja no tenim departament de Recursos Humans. El 2017, aquest departament ha estat rebatejat amb el nom de “Persones”. Dins s’hi emmarca, des de fa 2 anys, l’àrea ”Emocions”, remarcant la idea que les nostres persones, i el seu benestar personal i professional, sempre estan al centre de la nostra acció i són la clau de l’èxit de Veritas.
  • Activitats de salut i benestar. Les classes de ioga setmanals implementades fa 2 anys només van ser el principi. El 2017 també hem provat el running: la Veritas Running Night va ser un èxit de participació de les nostres persones i els seus familiars. A més, vam fomentar les inscripcions a la Cursa de les Empreses, cobrint-ne el 50% del cost.
  • Voluntariat corporatiu. Implementat el setembre de 2017, el programa proporciona una hora setmanal retribuïda per col·laborar en una d’aquestes dues iniciatives: per una banda, amb Fundació Adama les nostres persones tenen l’oportunitat de fer mentoratge a persones en situació vulnerable. L’objectiu és ajudar-les a construir la seva pròpia felicitat, que és alhora la missió de la fundació. Amb aquesta entitat també realitzem entrevistes de feina d’entrenament a persones en recerca activa. L’altra opció és participar en l’activitat que BarcelonActua organitza per acompanyar infants que viuen sota el llindar de la pobresa. Cada dilluns els voluntaris participen en l’activitat “Menuts del Raval”, donant suport als nens en les seves activitats extraescolars. Durant el 2017, 8 de les nostres persones van realitzar un total de 58 hores de voluntariat. 
  • Programes de pràctiques no laborals. El 2017 hem iniciat dos programes de foment de l’ocupació de persones amb dificultats per trobar feina. Tots dos programes han consistit en acollir joves en pràctiques a la finalització de la seva formació en el sector alimentari. Les organitzacions darrere d’aquests programes han estat, per una banda, Mercabarna i el SOC i, per l’altra, la Fundació Èxit en el marc del programa “Incorpora” de La Caixa. Un 30% d’aquests estudiants han estat contractats en la finalització de les pràctiques.
INFORMACIÓ DESTACADA

Índex de la Felicitat

Inspirats per la iniciativa del rei de Bhutan de posar en funcionament un Índex de Felicitat Interior Bruta al país implementada el 1972, a Veritas hem creat un sistema per a mesurar la felicitat de les nostres persones.

En una escala de l’1 al 10, l’Índex de Felicitat Veritas (IFV) s’obté a partir d’una enquesta mensual, voluntària i anònima basada en 3 preguntes que pretén ser un termòmetre per a conèixer l’estat anímic de l’organització. 

L’IFV no és una enquesta de clima laboral, sinó que apunta cap a l’arrelament d’un canvi en la cultura de treball que faci que, a través de la gestió de les emocions de les persones, l’empresa millori en la gestió global de l’organització. D’aquesta manera, es pretén capitalitzar els moments en què l’estat anímic és alt per a escometre els projectes més importants de l’empresa, o per a dur a terme accions diferents de les habituals. 

L’índex de participació en l’enquesta és del 60% de les persones de l’organització, i la puntuació mitjana de 2017 ha estat de 7,92 sobre 10.